Bedrukte relatiegeschenken, hoe te vergelijken?

Bedrukte relatiegeschenken, hoe te vergelijken?

 

 

Wat maakt nou dat er zoveel aanbieders van relatiegeschenken zijn met bedrukte drinkbekers, mokken, pennen, etc. en op welke manier kun je ze het beste vergelijken met elkaar?

Veel producten zijn te bedrukken door bedrijven die gespecialiseerd zijn in relatiegeschenken. Hierbij worden alledaagse producten voorzien van logo en bedrijfsnaam met een bepaalde druktechniek. Hierdoor zijn er veel artikelen beschikbaar die je kan inzetten als relatiegeschenk of promotiemateriaal.

Het verschil

Neem nu een simpel iets als een koffiebeker bedrukken. Deze zie je overal bij koffiehuizen of kiosken waar de naam en logo op staan bedrukt. Hoe kan een aanbieder onderscheidend zijn waarvoor het nodig is om relatiegeschenken drukkers te gaan vergelijken bij de aanschaf van koffiebekers om te laten bedrukken?.

Volume

Voor veel retailers is volume kunnen verkopen vaak een voorsprong op de concurrentie. Hierbij kan de aanbieder aan de vraag voldoen met het aanbieden van de hoogste volume. Een aanbieder dat maar een klein volume aanbiedt zal ook dezelfde soorten kosten moeten doorvoeren bij een kleinere oplage aan producten en daarmee qua ondernemerskosten meer per product moeten vragen om rendabel te zijn.

Maar niet getreurd voor de kleinere aanbieders. Zij kunnen zich ook weer specialiseren in niches waardoor zij alsnog aan de vraag kunnen voldoen van bepaalde artikelen.

Inkoopvoordeel

Een ander voordeel is goede deals sluiten met de groothandels waar de kale producten worden ingekocht. Hoe groter de verkoopaantallen des te meer er ingekocht kan worden, dus meer inkoopvoordeel. Maar hierbij zijn er dus keiharde targets die een aanbieder moet halen om dit inkoopvoordeel te kunnen blijven hanteren.

Drukwerk

De kosten na de inkoop van de producten worden ook gemaakt door het drukwerk wat de aanbieder zelf uitvoert. Hierbij zijn zowel de techniekkosten, op volume moeten werken en de ondernemerskosten hierin bepalend voor de uiteindelijke productprijs.

Alhoewel vaak dezelfde druktechnieken worden gebruikt door de aanbieders, zijn er ook hier niches die voor onderscheidend vermogen kunnen zorgen. Neem nu glas bedrukken, dat is niet iets wat iedere relatiegeschenken aanbieder doet. En daarmee zijn er op basis van druktechniek icm het productsoort alleen al diverse keuzes te maken om onderscheidend en concurrerend te zijn.

Dus als je een koffiebeker bedrukken wilt weet dan dat de volgende zaken een directe of indirecte rol spelen in het aanbod waarop jij de keuze bepaald:

  • volume inkoop
  • product verloop
  • productievolume drukwerk (of gespecialiseerd in een bepaalde niche)
  • voldoende afzetgebieden (of niches)

 

admin

Reacties zijn gesloten.